czwartek, 29 sierpnia 2013

Zakonki 2113

W ostatni weekend (23-25.08) byłem na ostatnim w sezonie konwencie postapo, czyli na Zakonkach! Jest to coroczna impreza organizowana przez jedną z najstarszych i największych ekip Falloutowych - Zakon Fallout z Wrocławia.


Konwent odbywa się w opuszczonej paszarni w Miłocicach Małych niedalego Jelcza-Laskowic. Obiekt jest bardzo przestronny i mieści masę osób. Muszę przyznać, że teren był naprawdę ciekawy. Budynek, ktory stanowi centralny punkt terenu jest ogromny! Mieści w sobie dwie spore hale (w jednej odbywały się koncerty) i ma dwa dwupiętrowe skrzydła. W jednym z nich rozlokował się zakon i Bar na piętrze, w drugim składającym się z kilkunastu pokoi mieszkali w większości uczestnicy konwentu. Tylko nieliczni skorzystali z namiotów. Dokoła budyku znajduje się jeszcze kilka baraków i pozostałości po obiektach lub wyposażeniu dawnej fabryki. Wszystko zarośnięte i bardzo Wastelandowe.


Zgodnie z tym co mi wcześniej o zakonkach mówiono atmosfera była luźna. To jest właśnie ten konwent na którym mamy czas, aby się poznać, pogadać i wypić piwo bo nie goni nas program, a atrakcje programowe są przygotowane z mocnym przymrużeniem oka :D Jest ogólne wyluzowanie i ciekawe rozmowy z ludźmi dzielącymi wspólne zainteresowania. Z pośród punktów programu wyróżniają się te, które były stosunkowo niepowtarzalne w stosunku do innych konwentów.

[brak foto, bedzie wkrótce jak odzyskam aparat]

Walki na krawędzi to zespołowa walka na otuliny. Mogło by się wydawać, że to było już na każdym konwencie postapo, jednak wystarczy dodać do tego pole walki w postaci prostego niewysokiego muru, na którym muszą stać zawodnicy i otrzymujemy niesamowity spektakl wywrotek, genialnie zadanych ciosów i przypadkowych zwycięstw. Tu liczy się równowaga, praca zespołowa i agresywne zagrania. Do tego walki prowadzone i sędziowane były przez samego Gandzialfa, co nadało zawodom niezwykłego smaczku. W finałowej walce co prawda pewien zestaw kul miał bliskie spotkanie z murkiem, ale to tylko śwadczy o tym, że zwycięstwo nie zawsze jest tak ważne jak całe kule.


Drugim zasługującym na szczególne wyróżnienie punktem programu była prezentacja gier planszowych firmy Badger's Nest. Chłopaki zaprezentowali bardzo ciekawe, nowatorskie gry, które planują wydać na rynek w najbliższym czasie. To był naprawde mocny punkt programu, na którym naprawde dobrze się bawiłem. Co prawde w efekcie przepadł mi pierwszy koncert, ale po prawdzie grało mi się swietnie. Zasady gier były proste, wciagające i dawały wiele ciekawych możliwości zagrywki.


Pozostałe punkty były mi mniej lub bardziej znajome z innych konwentów: Thunderdome (walka na otuliny), Konkurs piwny czy Turniej Neuroshimy HEX. Na finał zostawiono Ostatni w sezonie turniej ligowy Juggera. Teraz jestem pewien, że sezon 2113 wygrała druzyna Zakonu. Najlepszym Qwikiem w tym sezonie okazał się Keban, który zdobył nawięcej goli z pośród wszystkich graczy w lidze. Gratuluję :D


No i oczywiście wisienka na torcie - LARP! Fabuła terenówki rozgrywala się przede wszystkim w barze "La Kurwa" gdzie liczne persony szykowały się do wyprawienia karawan do Festung Breslau. Co tam sie nie działo! Dla mnie jako handlarza, były to przede wszystkim liczne większe i mniejsze handelki. Kupowałem i sprzedawałem: bomby, książeczki, sprzęt ABC, broń i nawet udało mi sie zakupić i sprzedać niewolnicę (bardzo atrakcyjną :D). Spacerowałem sobie to tu to tam po barze z walizką pieniędzy i zastanawiałem sie, kto może chcieć mnie zabić dla tej kasy. Dodatkowo w pobliżu kręcono też film akcji, w którym główną rolę zagrał tajemniczy nieznajomy ukrywający swoje personalia pod pseudonimem Ron Fapullus i jego urocza partnerka Analajda Anales. Po uzgodnieniu warunków współpracy pomiędzy handlarzami, karawana wyruszyła w stronę Breslau...


Ogolnie jestem pod wrażeniem jak przyjemnie lekka była ta impreza, w tym nocne potańcówki przy dźwiękach głośnej muzyki i codzienne atrakcje pozwalające miło sie odprężyć w postapokaliptycznej scenerii. Gorąco polecam! I pamiętajcie, że na konwentach sie nie sypia UKRYTE ZAKOŃCZENIE POSTA !

2 komentarze:

Unknown pisze...

Win ! xD

Unknown pisze...

He - niemożet być - jestem na dwóch fotkach :P